تاریخچه شرکت سونی

XPERIA Sony & Sony ericsson

sonymobile

Plazza

تاریخچه شرکت سونی
|

 

در اکتبر 1945 در یک ساختمان قدیمی در شهر توکیوی ژاپن که از بمباران های جنگ جهانی دوم جان سالم بدر برده بود دو مهندس نابغه ژاپنی بنیان شرکتی را بنا نهادند که سرنوشتش تبدیل شدن به یکی از بزرگان صنعت الکترونیک بود.

اکیو موریتا(Akio morita) افسر نیروی دریایی در جنگ جهانی دوم که بر روی تجهیزات هدف گیری شبانه و سلاح های حرارت یاب کار می کرد و مهندسی نابغه به نام ماسارو ایبوکا(Masaru ibuka)سوگند خوردند که به راهی بروند که تاکنون هیچ کس بر آن پای ننهاده است؛اینگونه نهال شرکت سونی کاشته شد.

آنها فعالیت خود را با نام تجاری"شرکت مهندسی مخابرات توکیو" یا (Totsuko) و تنها به کمک 20 نفر کارمند در ساختمانی نیمه مخروبه در محله ای که در پایان جنگ تقریبا منهدم شده بود شروع کرده و ظرف چند سال از تعمییرات رادیو تا ارائه اولین رادیوی ترانزیستوری و طی مدتی کوتاه  با ابداع و ارائه انواع محصولات صوتی و تصویری توانستند خود را به جهانیان بشناسانند.


پس از گذشت تنها یک دهه از تاسیس این کمپانی فعالیت این شرکت به ابداع بسیاری از تجهییزات الکترونیکی انجامید که بسیاری از آنها هنوز هم جای ثابتی در خانه های ما دارند محصولاتی نظیر ضبط صوت،رادیو،تلویزیون،ویدیو و...در این زمان بدلیل موفقیت شرکت در ارائه محصولات صوتی تصویری بخصوص رادیو هایی که شهرت جهانی پیدا کردند نام شرکت به SONYکه از کلمات SOUND وSONNYاخذ شده بود تغیییر یافت.(در ویکی پدیا سونی اینگونه تعریف شده است:نام شرکت یعنی کلمه "سونی" یا "Sony" از ترکیب دو کلمه "sonus" و "sonny" ساخته شده است. کلمه "sonus" در لاتین شبیه کلمات "sound" به معنی صدا و "sonic" به معنی صوتی می‌باشد. کلمه دیگر یعنی "sonny" به معنای پسر بچه می‌باشد. ترکیب آن‌ها در کلمه سونی گویای گروهی کوچک از جوانان است که انرژی و علاقه بسیاری برای ارایه تولیدات نامحدود و ایده‌های جدید دارند)

علت اینکه سونی توانست به سرعت پله های ترقی را طی کند باید در مبتکر و پیشرو بودن این برند دانست چرا که ایبوکا و موریتا به شعار خود وفادار ماندند و تمام تلاش خود را برای تولید محصولاتی که ابداع خودشان باشد به کار بردند.به جرعت میتوان گفت همین هدف باعث شد تا شرکت سونی را بتوان معرف بیشتر تجهییزات سرگرمی یا مالتی مدیای 60 سال اخیر دانست.سونی سعی میکند در محصولات خود کوچکترین تقلیدی از برند های دیگر نداشته باشد و این باعث شد تا با جاه طلبی به سرعت به برندی معتبر بدل شود.

سونی توانست اولین مدل ضبط صوت نواری را با نام G به بازار عرضه کند.نوار کاست هم از ابداعات سونیست(در 1978).همچنین سونی واکمن(Walkman) را اختراع کرد که به سرعت به وسیله ای پر طرفدار تبدیل شد چرا که هم کاربردی تفریحی و هم حرفه ای(مخصوصا برای خبر نگاری)داشت.

همچنین سونی در 1959 اولین تلویزیون ترانزیستوری 8 اینچی را به دنیا عرضه کرد.سه سال بعد کوچکترین و سبکترین تلویزیون رنگی تا آن زمان با نام سونی به بازار آمد.سونی همچنین محصولاتی چون ماشین حساب الکترونیکی،ویدیو و میکروفون(به شکلی که امروزه می شناسیم)را به دنیا معرفی کرد.خیلی زود تجهیزات صوتی و تصویری حرفه ای با نام سونی در همه جا فراگیر شده و حتی در صنعت سینمایی هالیوود استفاده از دوربین ها و انواع میکسر های تولید این شرکت رایج گشت.

ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم به سرعت توانست نقش مبتکری بزرگ که جهان را به سمت ماشینی شدن پیش می برد ایفا کرده و به عنوان غول تکنولوژی شناخته شود.در این بین ما برند های ژاپنی زیادی را شناختیم که با محصولات خود تحسین جهانیان را بر انگیختند،اما به جرعت میتوان  گفت فعالییت های هیچکدام  به گستردگی سونی نبوده است.

در 1981 نوار بتاماکس مخصوص ویدیو نیز توسط سونی معرفی شد(که البته در برابر نوار VHSکه شرکت JVC اختراع کرده بود شکست خورد)دوربین فیلمبرداری،مترجم الکترونیک و رایانه گرافیکی هم از ابداعات شرکت سونیست.در 1994 نیز سونی کنسول بازی خود یعنی Play station را که به سرعت محبوب گشت معرفی نمود،همچنین دو سال بعد دوربین دیجیتال  و سال بعد اولین رایانه کیفی به بازار ارائه شد.در 1999 نیز سونی سگ ربات را به بازار عرضه کرد که به سرعت به محبوبیتی جهانی دست یافت.

 

در سال 2001 شرکت سونی موبایل با شرکت سوئدی اریکسون که تجربه ای کم نظیر در صنعت تلفن همرا و مخابرات داشت متحد شد.مدیریت نادرست شرکت اریکسون را به مرز نابودی کشانده بود به شکلی که این شرکت مجبور شد خط تولید خود را بخاطر ضرر های مالی ببندد و حالا امید داشت تا با همکاری سونی بتواند نام نیک خود حفظ کند.

مقر شرکت تازه تاسیس که سونی اریکسون نامیده شد در Hommersmith لندن قرار گرفت و از سال 2002 رسما فعالیت خود را  آغاز کرد.اتفاقا هر دو شرکت به آنچه از این اتحاد انتظار داشتند رسیدند.سونی اریکسون خیلی زود با مدل های متنوع و مبتکرانه خود به محبوبیت رسید.در سونی اریکسون تلاش شد تا به نیاز های مشتریان توجه تمام و کمالی صورت بگیرد.با این هدف این شرکت در سال 2005 سری W یا Walkman را که شامل انواع مدل های موزیک محور بود معرفی کرد و در 2006 سری Cybershot عرضه شد که تمرکز روی دوربین با کیفیت داشت.این مدل ها به سرعت به محبوبیت رسیدند و سونی اریکسون به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ موبایل جهان رسید.در همان سال مجله 3M سوئد سونی اریکسون را بهترین مارک فروش رفته در کشور های شمال(صنعتی پیشرفته)معرفی کرد.

اما بازار موبایل پیوسته در حال دگرگون شدن است؛استیو جابز آمده بود تا با آیفون و آیپد...همچون سونی جهان ما را زیر و رو کند به علاوه کره ای ها ی تازه وارد گود شده حالا به لیست رقیبان جدی اضافه شده بودند.به این ترتیب شرکت سونی اریکسون برای عقب نماندن از رقابت تصمیم گرفت نسل برتری از گوشی های خود را که ترکیبی از Walkman ها و Cybershot هاست را عرضه کند.یعنی گوشی هایی با توانایی بالای مالتی مدیا،دوربین با کیفیت و امکانات خوب و بروز.


در حالی که سونی اریکسون در حال عقب ماندن از رقبا بود با ارائه  سری Xperia توانست دوباره با قدرت به بازار باز گردد. اگرچه سونی اریکسون همیشه از بهترین برند ها و تولید کننده گوشی های باکیفیت بود اما در بعضی از مدل ها اشکالاتی هم دیده می شد.با شروع بحران جهانی اقتصاد سونی متقاعد شد که باید جانی تازه به شرکت سونی اریکسون داد.این شرکت برای اینکه بتواند بخش موبایل خود را در سطح اول بازار نگاه دارد و بخاطر پروژه جدید خود موسوم به برنامه چهار صفحه (هماهنگی کامل بین چهار صفحه تلویزیون ،تبلت،لپ تاپ و اسمارت فون های سونی)بلاخره تصمیم به خرید سهام اریکسون گرفت به این ترتیب سونی موبایل پس از وقفه ای تقریبا ده ساله مجددا در سال 2011 رسما معرفی شد.

نسل جدید اکسپریا های سونی بیان گر سیاست های همیشگی سونی است.این گوشی ها با ظاهر و طراحی خاص خود و انتخاب هوشمندانه سخت افزار برای هر مدل،کیفیت ساخت بسیار بالا(تقریبا همگی ضد ضربه و ضد آب و گرد و غبار و دارای ساختاری مستحکم)و قیمت مناسب و معقول بار دیگر یکی از شعار های معروف سونی را به یاد مان می آورند.

 

......مـــثـــل......هــــیـــــچ......کـــــــس......

 

سونی جزء کمپانی هایی بوده است که همواره توانسته با سیاست های هوشمندانه و حساب شده خود را از طوفان ها(طوفان هایی که بزرگان را به زمین می کوبند!)در امان نگه دارد این شرکت از پایان جنگ جهانی دوم تا کنون توانسته غول بلا منازع اختراعات پی درپی و عرضه محصولات و وسایل الکترو نیکی صوتی و تصویری و سرگرمی باشد.

 فعالیت های این شرکت که یکی از ثروتمند ترین های حال حاظر محسوب میشود بخش هایی نظیر صوتی و تصویری،سونی موبایل،بازی و سرگرمی(Playstation)،خدمات بیمه و امور مالی،استودیوی فیلمسازی(SONY Pictures) و...را شامل میشود.

 

شعار  سونی:

Make.believe

باور کنید که کنجکاوی،کلید خلاقیت است

باور کنید هرآنچه که می توانید تصور کنید را،می توان به واقعیت تبدیل کرد.

 

ابداعات و اختراعات سونی به روایت تصویر

برای مشاهده در ایعاد واقعی روی تصویر کلیک کنید




:: موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
::: <-TagName->
نویسنده : David
زمان : 21:44
:: هدیه Xperia club به دوستداران برند سونی
:: صفحه نمایش های TRILUMINOS در اسمارتفون های آینده سونی
:: Xperia ZR، اسمارتفون تازه وارد و ضد آب سونی با پردازنده ۴ هسته ای
:: براساس پیش بینی های مالی، سونی بهتر از انتظارات ظاهر شده است
:: اکسپریاZ با صفحه نمایش JDC یا SHARP،کدام بهتر است؟
:: اسمارت فون های 2013 سونی،تعریف جدیدی از بخش موبایل این کمپانی ارائه خواهند داد
:: گوگل،سونی و مایکروسافت معتبر ترین برند های فعال دنیای تکنولوژی
:: اکسپریاZ پر فروش ترین اسمارت فون بازار سوئد
:: نگاهی به رده میانی های جدید سونی اکسپریا SP و اکسپریا L و بنچمارک SP
:: اکسپریاZ حتی پس از رونمایی از گلکسیS IV همچنان محبوب است
:: اکسپریاZ در قابلمه جوشان هم زنده است!
:: تست عملکرد دوربین اکسپریاZ در شب
:: برچسب های دافع آب و ضد اثر انگشت Imos برای Xperia Z
:: در اکسپریاZ از چند نوع صفحه نمایش استفاده شده است؟!
:: اکسپریاZ و گلکسی نوتll در تست صفحه نمایش
:: زاویه دید صفحه نمایش اسمارت فون خود را تا صد در صد ارتقاء دهید!
:: تلفن اکسپریا L با صفحه نمایش 4.3 اینچ و دوربین 8 مگاپیکسل معرفی می‌شود
:: شایعات در مورد C670x سونی
:: سونی با در کنار هم قرار دادن 196 اکسپریاZL کیفیت صفحه نمایش این گوشی را به رخ کشید!
:: تبلت اکسپریا زد سونی، سبک ترین و نازک ترین ۱۰ اینچی دنیا
:: اکسپریاZ تلفیقی از زیبایی کیفیت و اصالت
:: مقایسه اکسپریاZ و htc One
:: بررسی اکسپریاZ نسخه اپراتور Docomo
:: تست عکاسی اکسپریاZ
:: آیا نسخه نهایی اکسپریاZ مجهز به صفحه نمایش IPS خواهد بود؟!
:: شواهدی جدید از پرچمدار 2013 سونی
:: نگاهی به اکسپریاZ و مقایسه با گلکسیSlll سامسونگ
:: تصاویر اکسپریاZ نسخه اپراتور Docomo
:: گزارش مالی سونی در سه ماه آخر 2012: حفظ ضرر در حد معتدل و ادامه مسیر بازسازی
:: غول های Full HD در رینگ! htc Butterfly در برابر Xperia Z
:: اکسپریاZ بهترین گوشی حال حاظر بازار از دیدگاه مجله Stuff
:: تصاویر محتویات داخل جعبه اکسپریاZ
:: اکسپریاZ از رکورد داران کمترین میزان اشعهSAR
:: (دانلود نرم افزار)گوشی اکسپریای خود را به اکسپریاZ تبدیل کنید!
:: آیا در صفحه نمایش اکسپریاZ مشکل زاویه دید برطرف شده است؟(بخش دوم)
:: اکسپریاZ،آیفون5،پیورویو808،گلکسی نوتll و اکسپریاTX در تست عکاسی
:: دانلود تصاویر پس زمینه بسیار زیبای اکسپریاZ سونی
:: به تماشای زیبا روی سونی بنشینید!
:: اسمارت فون هایی که سونی احتمالا در نیمه دوم 2013 معرفی خواهد کرد
:: سونی با فروش 9.8 میلیون اسمارت فون در رده چهارم پر فروش های سه ماهه چهارم 2012
:: نگاهی به تبلت اکسپریاZ سونی
:: (خبر داغ)مشخصات فبلت 6.44 اینچی سونی به بیرون درز کرد
:: سونی و معرفی رسمی «تبلت اکسپریا Z» با ضخامت 6.9 میلیمتر، وزن 495 گرم و بدنه مقاوم در برابر آب و خاک
:: پلی استیشن 4 به کنترلر لمسی تجهیز خواهد شد
:: رویارویی اکسپریاZ،آیفون5 و Oppo Find 5 در تست عکاسی
:: آیا در صفحه نمایش اکسپریاZ مشکل زاویه دید برطرف شده است؟
:: سونی دوباره اعلام کرد،تمرکز بر دستگاههای سطح بالا
:: CES، بیشترین توجهات به اکسپریا Z و سامسونگ
:: تایید شد، آپدیت به اندروید 4.2 برای اکسپریا Z
:: پلی استیشن 4 در نمایشگاه E3 معرفی می‌شود


xperia club in aparat

مترجم وبلاگ و وبسايت به 36 زبان زنده دنيا